13 marca br. Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie ogłosiło kolejny przetarg na wykonanie naprawy poziomu utrzymania P5 zabytkowej lokomotywy spalinowej Lxd2-250, która to naprawa umożliwi w przyszłości prowadzenie przez lokomotywę pociągów turystycznych z Sochaczewa do Wilcza Tułowskiego.
Poprzednie postępowanie przetargowe, ogłoszone w listopadzie ubiegłego roku, nie doprowadziło do wyboru wykonawcy.
Lokomotywa Lxd2-250 została zbudowana w zakładach FAUR w Bukareszcie w 1983. Zanim w 2001 roku trafiła do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie pracowała na Przeworskiej Kolei Dojazdowej i w Cukrowni Kruszwica. Posiada oryginalny sześciocylindrowy rzędowy silnik Maybach MB836Bb o mocy 450 KM, który w ramach naprawy ma być wymieniony na dwunastocylindrowy, widlasty, polski silnik ZM Wola H-12 na licencji Henschel o mocy 505 KM.
Fot. Marta Przygoda