Ciasteczka! Uwaga! Używamy ciasteczek. Korzystanie ze strony stacjamuzeum.pl oznacza, że zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce

Ok, zamknij
15.03.2020
Czerwona lokomotywa spalinowa stoi na torach; jest to model typowy dla kolei wąskotorowych. Wygląda na starszy typ i wymaga remontu. W otoczeniu lokomotywy widoczne są inne pojazdy kolejowe i fragmenty infrastruktury kolejowej.

13 marca br. Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie ogłosiło kolejny przetarg na wykonanie naprawy poziomu utrzymania P5 zabytkowej lokomotywy spalinowej Lxd2-250, która to naprawa umożliwi w przyszłości prowadzenie przez lokomotywę pociągów turystycznych z Sochaczewa do Wilcza Tułowskiego.

Poprzednie postępowanie przetargowe, ogłoszone w listopadzie ubiegłego roku, nie doprowadziło do wyboru wykonawcy.

Lokomotywa Lxd2-250 została zbudowana w zakładach FAUR w Bukareszcie w 1983. Zanim w 2001 roku trafiła do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie pracowała na Przeworskiej Kolei Dojazdowej i w Cukrowni Kruszwica. Posiada oryginalny sześciocylindrowy rzędowy silnik Maybach MB836Bb o mocy 450 KM, który w ramach naprawy ma być wymieniony na dwunastocylindrowy, widlasty, polski silnik ZM Wola H-12 na licencji Henschel o mocy 505 KM.

Fot. Marta Przygoda


lxd2(3)